dinsdag 30 september 2014

Play list uit zetten

Vorige week gaf ik een les over mediawijsheid en de leerlingen moeten filmpjes maken over wat doet sociale media met je. Dus als voorbeeld bekeken we een aantal filmpjes op youtube van Sire. Ik had er een paar uitgezocht. Maar ik schrok wel toen hij automatisch door ging naar het volgende filmpje van de sire playlist met een waarschuwing over sex op het internet. Ik heb het genegeerd en we zijn toen verder gegaan. Die middag zat ik te kijken en ik zag gelukkig hoe bij de embedded link kunt uitzetten dat hij doorgaat met het volgende filmpje. Gelukkig maar weer. Het is een vinkje. En als je in de url kijkt zie je dat ?rel=0 is toegevoegd als je geen related video's wilt hebben. Het was wel lekker mediawijs van mij. (ahum)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten