dinsdag 23 september 2014

3d printen

De afgelopen weken had ik dus een 3D printer te leen. Wat een leuk speelgoed is dat toch. Ik heb al verschillende dingen uitgeprint en ook verschillende dingen gemaakt. Ik wordt er steeds handiger in en mijn verzameling wordt steeds groter. Ik merk wel dat je niet alles kunt printen. Het moet een vlakke onderkant hebben. En als je een vleugel of iets anders wilt printen moet hij wel met support geprint worden. Zo ging ook al wat mis. Maar dat was ook weer mooi om te zien. Je merkt bij het 3D printen dat het echt zit in het tekenen. Dat is de moeilijkste stap die gemaakt moet worden. De printer die print wel. Maar iets tekenen. Echt iets in 3D creeeren dat is een nieuwe stap in tekenen. Dat moet op de computer en dan moet je werken met x,y en z as. Er zijn natuurlijk wel website's waar kant en klare producten op staan die je zo kunt printen. Maar ik wil met de leerlingen aan de slag met echte 3D dingen te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten