dinsdag 30 september 2014

Tegenlicht documentaire

Ik heb vorige week dan eindelijk tijd gehad om naar de docu te kijken van tegenlicht over de maker movement. Wat was dat leuk om te kijken. Ik heb zoveel leuke dingen gezien en opgestoken. Een belangrijke is:  we van massa productie langzaam gaan naar de massie die zelf produceert. Ook was een van de vragen waarom maken mensen al die dingen en verzinnen ze dat allemaal. Nu omdat het kan. Iedereen is een maker. Het verschil tussen maken of kopen is dat wat je zelf maakt je daar veel trotser op bent. Ook is dit duurzamer en je bent er zuiniger op. Ook kwam ik er achter dat het woord door knutselen in het engels Tinkeren is. Vroeger konden alleen experts dingen maken. Maar langzaam maar zeker kan iedereen dingen maken. Ook wil men steeds meer gepersonaliseerde producten en eigen dingen. Ook zag je de stoel van Joris Laarman die je zelf kunt uitprinten. Hij bestaat wel uit bijna 40 delen en een hele beschrijving. Maar uiteindelijk heb je dan wel een stoel. Ik ben benieuwd. Als mijn nieuwe printer er is, ga ik hem vast proberen. Maar wel een slagje kleiner.
Je kunt de uitzending hier terug kijken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten