dinsdag 30 september 2014

MakeyMakey Piano trap

Vorige week heb ik met de klas (3 havo) een leuk experiment gedaan. Ik had de makeymakey meegenomen en ik had speciaal lange draden gemaakt (gesoldeerd). En natuurlijk had ik verschillende materialen mee genomen om er mee te experimenteren. Ik heb aan de leerlingen het filmpje laten zien was op de site van makeymakey staat. Ik heb ze lekker ff laten experimenteren (onderzoekend leren). En toen kwam de vraag of ze de trap mochten maken. Nu dat leek mij wel leuk. Dus zij naar de trap toe en verzinnen. En aan het eind van het tweede les uur waren er 2 treden die het deden. Zij naar de muziek docent mogen we uw 2 uur ook gebruiken. Die vond het leuk en met de grote pauze deed de trap het. Wat waren de leerlingen enthousiast en wat was dat leuk om te zien. Ook de mede leerlingen. Ze hebben alles heel leuk in een filmpje gezet. Ik moet eerst nog even vragen of dit online mag komen. Pas het zesde uur hebben ze het opgeruimd. En ze hebben wilde plannen voor een dansmat met een schoolfeest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten