zondag 25 mei 2014

MOOC mee

Afgelopen week was er een een MOOC over ontluikend programmeren. In eerste instantie wilde ze mij interviewen of een live chat sessie hebben. Maar uiteindelijk ging dit niet door. Ik heb wel meegedaan en gekeken wat de inhoud van deze mooc was. De mooc was gemaakt in Blendspace. De doelgroep mensen te laten kennismaken met programmeren. Dus er waren twee "theorie" lessen en één les iets in scracht maken. Leuk om de deelnemers te laten zoeken naar kerndoelen in relatie tot het programmeren. Het waarom zou je moeten leren programmeren kwam er in mijn ogen niet echt uit. Ik had ze meer praktische tools laten zien zodat ze er zelf achter kwamen, hee dat kan ik ook. Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen het echt hebben afgemaakt. De opdrachten moesten in een besloten facebook ingevuld worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten