dinsdag 15 oktober 2013

Edcamp

Op zaterdag 5 oktober (de dag van de leraar) ging ik samen met @RJoch naar IJsselstein. Daar was een edcamp ingericht. Ik had van het initiatief gehoord via twitter en wilde er natuurlijk direct bij zijn. Ik hou van delen van leuke bijzonder projecten met elkaar. We liepen om 9.30 al binnen en er waren al meer docenten. Er hingen enorme lijsten op waarop je kon inschrijven als je een workshop wilde geven. En je kon ook je stickertje opplakken als je ergens bij aanwezig wilde zijn. Ik zag al veel bekende gezichten en onder het genot van een lekker taartje konden we bijkletsen. In de ochtend heb ik een drie tal sessies gevolgd en toen heb ik mijn spullen gepakt want ik wilde na de lunch de docenten zelf aan de slag zetten met al het materiaal van codekinderen. Het koste wel wat tijd om alles neer te zetten. En ik heb lekker maar heel kort verteld en ze aan de slag laten gaan. Wat was dat leuk en wat een enthousiaste reacties kwamen er los zeg. De mensen liepen zelf rond om alles uit te proberen. En maar vragen en vragen. Wij liepen lekker een beetje uit. Aan het eind van de dag moesten wij nog even het lokaal opruimen en in de aula zaten nog veel docenten na te praten. En dat op een vrije zaterdag. Wat een energie en enthousiasme. Vol nieuwe ideeën reden wij weer richting Arnhem. Wat geeft delen met elkaar toch veel energie. En dat op een vrije zaterdag. Ik hou van zo'n guerrilla conferentie, wat niets kost en is gericht op praktisch delen zonder verkoop praatjes. Hopelijk snel weer zo'n mooie edcamp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten