dinsdag 13 augustus 2013

WiFi Experiment

Een half jaar geleden ging er een artikel rond op twitter/internet van een aantal deense leerlingen die een test hadden gedaan met sterrenkers. Dit hadden ze laten groeien naast een wifi modem en eentje niet bij het modem. Het resultaat was verbluffend. Naast het wifi modem, kwam het niet eens op. Iedereen twitterde er over. Het hield me toch wel bezig en ik maakte me er wel een beetje zorgen om.. Zo erg zou die straling toch niet zijn. Het leek me leuk om dit experimet met mijn leerlingen te laten herhalen.
Daarom heb ik de afgelopen weken de proef op de som genomen en het experitment herhaald bij mij thuis. Twee bakjes, sterrenkers, wat  grond en een bakje naast het wifi modem gezet en het andere bakje in de vensterbank. Iedere dag water geven en een foto maken. Nu ik zag al heel snel dat de sterrenkers heel goed op kwam. In beide bakjes. Dus na 7 dagen geen verschil tussen met en zonder modem. Het leek zelfs of de sterrekers naast het wifi-modem beter groeide. En ja wie heeft er nu gelijk?
Nu denk dat ik het experiment met mijn leerlingen wel ga herhalen. Maar dat ik me meer ga richten op de mediahype die dit onderzoek te weeg bracht. Hoe haal je de media met je experiment. En deze meiden hebben er ook nog een mooie prijs voor gekregen.


Ik kreeg later via twitter een mooie link naar een blog op `klopt dat wel` waarin het onderzoek ook helemaal is onderuit gehaald. Hier is de link naar de blog. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten