dinsdag 13 augustus 2013

GameMaker Studio

Vorige week kreeg ik een mail van yoyogames. Dat ze met de versie van GameMaker windows niet meer door ontwikkelen. En dat de nieuwe versie GameMaker Studio gaat worden. Met deze versie kun je aps's maken. Deze versie van GameMaker ziet er anders uit. (zwart/groen). Er spookt van alles door mijn hoofd. Ga ik nu mijn oude boek aanpassen met deze nieuwe versie. Of ga ik iets nieuws maken met deze nieuwe versie. Ik weet het nog niet. Daar toch maar eens goed over nadenken.

2 opmerkingen:

  1. Ik gebruik GameMaker Studio al een tijdje (de apps van www.oefenmeer.nl) zijn ermee gemaakt. Je kunt nog steeds Windowsprogramma's ermee maken maar ook HTML5-spelletjes en inderdaad apps. De kleuren zijn anders maar het gebruik ervan komt nog grotendeels overeen met de 'oude' GameMaker. Op mijn school werk ik met de leerlingen nog steeds met GameMaker 7. Gelukkig heb ik daar nog steeds een installatiebestand van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja inderdaad de functionaliteit is nog steeds het zelfde inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen