maandag 29 maart 2010

Pimp Your Picture

Woensdag 24 maart was ik in Eindhoven op basisschool "de startbaan".  Daar mocht ik een les doen met een groep 4 en een groep 8 "Pimp your Picture" met http://www.pikipimp.com/ website. Met groep 4 hadden we  even wat opstart problemen, er moest eerst een foto gemaakt worden, toen deze foto's op de pc en daarna gingen ze dan toch aan de slag. Dat was heel veel pret. Sommige durfden hun foto's heel uitgebreid te veranderen. Andere liever niet. Maar een jongen ging na het zien van de experitmenten van de andere toch echt ook zelf aan de slag. Na afloop bekeken we de foto's en hadden een kort gesprek, tot hoever ga je nu. Wanneer is het nu nog leuk. En zou je deze foto's op je hyves neer zetten. Na de pauze had ik een groep 8. De meeste hadden een hyves waar ze de foto van af haalden. Zij waren eerder klaar. Vooral de meisjes wilden het netjes en leuk houden. Hierna gingen ze hun idolen ook even aanpassen. Waarna de jongens deze idolen op wat minder leuke manier aanpasten. Na afloop ook weer alle foto's bekeken en dit besproken. Er ontstond een leuke discussie dat een aantal meisjes niet blij waren hoe de foto's van hun idool waren aangepast. Hoe zou hij het zelf vinden. Vroeg ik me toen af. Daarna was het even stil. Dit blijf een fantastische leuke les. De lesbrief staat bij mijn lesbrieven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten