woensdag 10 juli 2013

Stripverhalen maken

Vorige week was ik in Apeldoorn op het KSG. Daar hebben we met MKO een groot project met alle brugklassers. We hebben in overleg met de school vier leuke lessen gemaakt die de brugklassers gaan doen. De tweede bijeenkomst was het maken van een stripverhaal over sociale media.  Na een introductie gingen de leerlingen aan de slag achter de computers die over twee lokalen verdeeld waren. Dus ik liep heen en weer. We hebben de stripverhalen gemaakt met BitStrips. Ik had eerst een gratis proef licentie aangemaakt. Zo kon ik eenvoudig 40 accounts registeren. De leerlingen hadden er eerst wat moeite mee om eerst de lesbrief te doorlopen, omdat de website zo leuk is. Het mooie van het docenten account is dat ik als docent de stripverhalen moet goedkeuren, waarna de leerlingen naar elkaars producten kunnen kijken. Na ruim 2,5 uur waren de stripverhalen klaar en konden we ze nabespreken. Alle gemaakte stripverhalen kun je in deze pinterest bekijken. En de lesbrief staat hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten