Twee weken geleden hebben we het gamification project op de Mariëndael uitgeprobeerd. Tijdens een masterclass in maart hadden we het idee om de jaarlijkste speurtocht om te zetten in een spel. Dit heb ik met een aantal docenten helemaal uitgebouwd tot het Mariëndael Spel. Met verschillende opdrachten en game rules er in. Het leek ons slim om dit spel eerst uit te proberen met de huidige brugklassers. Op dinsdag 25 juni was het zover en hebben we het uitgeprobeerd. Omdat er drie docenten ziek waren, kwam het minder goed uit de verf. Er moeten in de lokalen docenten zitten die met de leerlingen opdrachten doen. En er moet natuurlijk gegooid worden worden. We hadden ook maar twee uur (ipv een hele dag). Er was en leuke sfeer waarin sommige teams heel fanatiek waren en andere teams weer niet. Na afloop wisten we precies waar we nog aan moeten schaven. Maar ook de belangrijke conclusie getrokken dat dit spel wel te druk is voor de leerlingen (en de docenten) in een eerste schoolweek met zoveel indrukken. Je kunt hier het boekje lezen met alle opdrachten en voorbereidingen voor docenten om het zelf te doen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten