zondag 12 mei 2013

Programming with Karel

De afgelopen weken zijn we op school bezig geweest met de website CodeHS. De leerlingen moeten een hondje programmeren die steeds een tennis bal ophaalden. Meestal was het best moeilijk voor mijn leerlingen, maar ik was toch steeds verbaasd dat ze er wel uitkwamen.. Ik heb een document gemaakt met de eerste 30 oplossing. (op het verzoek van CodeHS heb ik het document offline gehaald). Voor andere docenten is het een mooie site om ook aan de slag te gaan met programmeren, omdat ze de basis beginselen leren van programmeren. Natuurlijk heb ik de eerste 30 opdrachten ook zelf gemaakt. Veel van mijn oude programmeer kennis kwam weer terug. Het mooie van de website van CodeHS is dat je als docent een klas kan aanmaken en de progressie van de leerlingen kan bijhouden. Ze maken steeds 1 à 2 opdrachten, en hierna krijgen ze weer een filmpje. Dat het allemaal in het engels is, was voor mijn leerlingen geen probleem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten