vrijdag 3 mei 2013

Cargo Bot

Ik heb vorige week de App Cargo-bot .gedownload en getest. Deze is een stuk moeilijker en veel uitdagender dan de Kodable. Je moet met een kraan gekleurde blokken verplaatsen volgens een vast patroon. Ze geven steeds aan in hoeveel stappen je de oplossing kan geven. Je leert heel compact denken. Een probleem in hapklare oplossing omzetten. De basis levels zijn leuk voor groep 7/8 maar daarna wordt het een stuk moeilijker en zullen heel wat middelbare scholieren het niet kunnen oplossen. Het leuke aan deze app is dat alle oplossingen op youtube staan. Als je met een oplossing komt die nog niemand heeft gemaakt, vragen ze je om het filmpje (je kunt automatisch opnemen wat je hebt geprogrammeerd) op youtube te zetten. Ik heb alle oplossingen ook in dit document gezet. Ik had er nog een hele kluif aan om tot alle 3 sterren oplossingen te komen. Gelukkig kon ik ook gebruik maken van de youtube oplossingen.
Jammer genoeg is het alleen voor de iPad. Ik hoop ook snel voor Android.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten