zondag 20 januari 2013

Wedo installeren

Ik ben deze week bezig geweest met de Wedo van Lego. Ik ga er lessen mee geven met groep 3/4. Dat is best een uitdaging. Om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen wil ik de wedo software op mijn kleine laptopjes zetten. Ik heb daar alleen geen cd speler inzitten. Dus ik de software opeen usb stick gezet en deze wilde ik installeren. Bleek dat ik de sofware niet op die versie van windows kan installeren. Ik nog eens googelen  is er een extra file die ik er op moet zetten. De "AllowWindowsStarter.exe". En inderdaad het werkte gelukkig. Dus dat is ook weer opgelost. Ik zet op de laptopjes ook de beschrijvingen om de wedo figureren in elkaar te zetten. Ik heb er nu twee gemaakt en ben van plan 5 voorbeelden te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten