woensdag 3 december 2014

Trales

Ik was gisteren exra op school omdat ik een les mocht bijwonen van een van mijn collega's in het kader van CoCo (collegiale Consultatie). Ik wilde van hem leren hoe hij zo rustig kan blijven in de klas terwijl hij dingen regelmatig helemaal door elkaar gooit. Er vielen mij dingen op. Hij houdt het spannend en ook wist hij alle namen van alle leerlingen. Dat ga ik zeker ook doen. Hij gaf een hele leuke les. De leerlingen moesten een lange keten maken in groepjes van 5. De andere klas had dit ook gedaan en kwam tot 41 meter. Dat wilde deze klas natuurlijk ook. Ze gingen allerlei materiaal zoeken om te zorgen dat ze zo ver mogelijk konden komen. Een groep had een meetlint van 10 meter. Dus dat schoot lekker op. Toen vond de andere groep een afzet lint van zon 20 meter. Dus deze groep had gewonnen met 44 meter. Grappig om te zien hoe ze dit aanpakten. En fijn te zien hoe mijn collega dat deed. Met veel humor en toch strikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten