maandag 15 december 2014

Scribbling maken

Deze week had ik thuis al een scribbling gemaakt. Scribbling is een van de tools die beschreven is in het boek CodeKlas. Dus ik wilde het ook wel graag zelf in werking zien in de klas. Ik had hiervoor 1,5 volt motortjes nodig. Die kon ik zo snel niet krijgen. Maar ik had meer dan genoeg melkschuimkloppers van de Ikea en daar zat zon motortje in. Ik had alle spullen neergezet en het eerst wat ze mochten doen was een melkschuimklopper kapot maken en het motortje verbinden met een batterij. Dat vonden ze geweldig. Langzaam kwamen er allerlei leuke figuren uit. En het leukste was om ze te laten tekenen op een aantal witte vellen papier. De handelding voor de scribbling is hier te vinden.  Ik had al eens een filmpje gemaakt van de scribbling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten