vrijdag 27 december 2013

Edushock

Vorige maand was ik in Gent op het Edushock festival. Ik was al eens een keer in nijmegen geweest en het was met goed bevallen. Dus ik wilde nog wel een keertje. Er waren leuke programma onderdelen. Ik ging met een vriendin hier uit arnhem. Dus we hadden een gezellig autorit. Daar aangekomen gingen we beide ons eigen gang. Ik had eerst een lezing van Peter Hinssen. Over de trends die er aan komen. Een leuke uitspraak van hem was wel. Leerlingen leven thuis in de 21e eeuw. En op school in de 20e eeuw. Wanneer kunnen we dit recht gaan trekken. Ik ging daarna naar een workshop van djongo. Dus ik heb lekker een scratch les gehad. Lekker een paar tutorials uitgeprobeerd. Hierna was er een keynote van Frank van Massenhoven. Hij heef het ministerie van sociale zaken helemaal vernieuwd. Wil je nieuwe mensen aantrekken zul je dingen moeten veranderen. Mensen willen thuis werken. En ze komen alleen naar werk om te vergaderen. Dit moet je dus zo effectief mogelijk doen. Mensen moeten trots zijn op waar ze werken. Ook heeft hij door het thuis werken veel minder ruimte nodig. En het printen is nog maar 25% van wat het was. Ik heb echt een nieuw woord geleerd.VUCA (volatility, uncertainty, comlexity en ambituity) na Dit wil zeggen dat de maatschappij aan het veranderen is. En dat je daar als organisatie rekening moet moet houden. Hij had prachtige sheets. Deze waren door een kunstenaar gemaakt. Wat een inspirerende man was Deze Frank van Massenhoven. Hierna ging ik nog naar een workshop van een stel jongen die je leren programmeren zonder papier. Dwengo. We moesten een soort wedstrijd doen waar we code aan elkaar door moesten geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten