zaterdag 18 oktober 2014

Codeles Eindhoven


Een paar weken geleden kwam de vraag of ik een codeles wilde geven in Eindhoven. Het eindhovens dagblad wilde er graag een stukje over schrijven. Ik had nog wel wat contacten in Eindhoven dus dat was snel geregeld. Ik hoorde niet zoveel terug van de journalist maar ik dacht het komt wel goed. Dus ik naar eindhoven. Daar had ik alles klaar gezet en na de lunchpauze kwamen de leerlingen. En toen ik was begonnen kwam de journalist en een fotograaf ook binnen. We zijn begonnen met een unplugged les. Een les programmeren zonder de computer. Een bekertjes les. Na dit onderdeel gingen ze praktisch aan de slag met de verschillende tools en app's. De leerlingen waren erg enthousiast en ze hebben heel veel verschillende onderdelen uitgeprobeerd. The hour of code, Lightbot, Ko de kraker, Bee-bot, Folidfiy. Ik wilde juist veel verschillende onderdelen aanbieden zodat de docenten ook het gevoel kregen dat er heel veel verschillende onderdelen zijn. Tevreden weer naar huis. En het artikel zie ik wel verschijnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten