dinsdag 18 september 2012

TestTeam

Ik had met vorige maand opgegeven om mee te doen in het test team sociale media. Ik had zo nu en dan al wat voorbij zien komen, maar nog niet altijd goed te de tijd voor genomen. Maar vorige week dan voor het eerst. De comminicatie gaat via een minigroup. Een omgeving waarop je kunt posten en commentaar kan geven op de verschillende acties. Dit gaat heel eenvoudig en leuk. Vorige week was het testen van kidblog. Een engelse website waarop je als docent een blog kunt aanmaken, en voor je leerlingen kun je eenvoudige inlog aanmaken en kijken wat ze posten. Ook kunnen de leerlingen op elkaar commentaar geven. Het is heel recht toe recht aan. Er zijn maar een paar sjablonen waaruit gekozen kan worden. Ook vrees ik dat de naam (kidblog) hen niet zal aanzetten tot het bijhouden van een weblog. Het leuke van de testgroep is dat je gedwongen wordt om naar deze nieuwe pakketten en software te kijken en even uit te proberen. De keuze van de tools wordt gemaakt dmv tricider. Ook een tool die ik nog niet kende. Ik heb ook nog gekeken naar Edshelf. Maar die website had ik al eens gezien (een verzameling van allemaal tools). Ik was wel gecharmeerd van Storify. Een eenvoudig blog waarmee je allerlei dingen in je blog kunt schuiven. Ik denk dat dit bij mijn leerlingen wel gaat aanslaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten