maandag 25 april 2011

Congres

Deze week mocht ik op een congres een lezing geven voor Mijn Kind Online met als onderwerp "verliefd op internet". Het was bij een congres met als thema "Op de Rails". Dit is een organisatie die jongeren weer opnieuw wil laten instromen in school. Dus ze werken heel veel met pubers. Ik had er heel veel zin in. Ik ging uit van het boekje verliefd op het internet wat we gemaakt hebben. Dit boekje heb ik uitgedeeld. Maar al snel kwamen de verhalen dit werkt niet bij onze jongeren. Maar toen kwam er uit de zaal dat het gek was dat op hun intake lijst niets stond mbt internet gebruik. We vragen heel veel mbt alcohol, uitgaan, drugs etc. Maar helemaal niks op wat doe je op de computer. Ja hij zit veel achter de computer. En daar blijf het dan bij. Toen opeens heel veel commotie, die lijst werd er bij gehaald en mensen gingen direct discussiĆ«ren waar dat het dan moest komen. Tevreden ging ik weer naar huis vanuit deze prachtige locatie. Nu maar hopen dat ze het echt gaan opvoeren op hun vragenlijst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten