zondag 30 januari 2011

SMS-gedichten

Vorige week was het gedichtendag. Ik dacht daar kan ik wel wat leuks mee doen. Dus ik heb een les sms-gedichten maken gedaan. De leerlingen eerst verteld over dichten. Wanneer doe je dat etc. Toen als je dit nu in sms-taal doet. Wat dan. Dus wat voorbeelden laten zien. Toen wilde ik ze zelf aan de slag laten gaan. Maar dat was toch nog wel erg moeilijk. Ik heb ze toen op de website 1001 gedichten laten kijken. Of ze hier een leuk gedicht zagen en ze dit laten omzetten in sms-taal. Dit gedicht hebben ze mooi kunnen maken op een glogster. De leerlingen vonden het nog erg moeilijk. Deze groep leerlingen vonden het erg moeilijk. Maar een leerling bracht het tot een goed einde! Ik zou het nu wel eens willen uitproberen met een andere doelgroep!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten