zondag 29 september 2013

Edcamp voorbereiden

Komende zaterdag (5 oktober)  vindt de eerste Nederlandse Edcamp plaats in Houten. Edcamp is een bijeenkomst van docenten die allemaam bezig zijn met leuke, innovatieve projecten en die dit willen delen met hun collega's. Ik heb me ook opgegeven. En ik heb er heel veel zin in. Zin om veel collega's te zien (de meeste ken ik vooral van twitter) en ik neem mijn koffer met met laptops en iPads. Want als het even kan wil ik graag het project codekinderen aan de aanwezige docenten laten zien. Codekinderen is een project van Kennisnet en MijnKindOnline waarin kinderen al vanaf groep3 enthousiast gemaakt worden om te leren programmeren. Er worden 12 tools beschreven die ze via een circuit kunnen doorlopen. Ik hoop dat ik de docenten van educamp ook enthousiast krijg om hiermee op hun eigen scholen aan de slag te gaan. Tot zaterdag.

1 opmerking:

  1. Meer info over het camp: http://edcampnl.pbworks.com/w/page/68136272/FrontPage

    BeantwoordenVerwijderen