maandag 20 februari 2012

Les GameMaker4School Light

Vorige week heb ik een basis les gegeven op de obs de boomhut hier in Arnhem met een groep 6. Deze groep is wel wat jong om met gamemaker te werken. Maar een aantal leerlingen hadden al eens wat gedaan met GameMaker. Ik naar de school, daar werd ik met open armen ontvangen. Al de pc's neergezet en alvast gamemaker opgestart en de games onder een andere naam opgeslagen (dit blijft een lastige actie met een hele klas). Toen de leerlingen enthousiast binnen kwamen konden we na een kleine inventarisatie welke games speel jij op de computer/playstation en dit in een wordle zetten aan de slag (het meest populair in deze klas was mindcraft). De leerlingen enthousiast met kleine stapjes hadden de leerlinge na een uur de basis game helemaal aangepast en liepen ze rond om elkaars game te testen. Moe maar voldoen, heb ik toen mijn spullen weer gepakt en de leerlingen achter gelaten met een leuke film van het klokhuis over game design.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten