dinsdag 15 november 2011

Games maken

Gisteren was ik in Groesbeek en daar heb ik een workshop gegeven voor docenten games maken. We hebben frogger gemaakt. Dit is een leuk spel om te maken en het gaat redelijk snel. Ik had op deze school al eerder een workshop gegeven en toen hebben we een pacman gemaakt, maar dat was nog erg lastig en er ging veel mis. De GameMaker software was wel op de pc's gezet maar niet getest. Dus het werkte niet. Gelukkig had ik op mijn stick een versie staan die het wel deed. Dus die snel geïnstalleerd en toen zijn we frogger gaan maken. Na een uurtje had iedereen zo'n spel en dat was iedereen blij. Toen hebben we nog even geïnventariseerd hoe nu verder.  De meeste willen nog wel een paar lessen zodat ze in de klas ook aan de slag kunnen met hun leerlingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten