dinsdag 29 juni 2010

WeDo van Lego

Vanavond dan eindelijk de krokedil van lego in elkaar gezet. Lego WeDo is het kleine zussie van de mindstorm. Ik had hem al gezien op de BETT in londen. Met wat moeite kon ik hem in nederland ook aanschaffen. Ik dacht dat doe ik even. Maar .... Met alleen de software en de doos kon je er niet. Er was nergens een instructie om de krokedil in elkaar te zetten. Dus maar ff speuren op internet. En daar was wel een quickstart. Wel een beetje slordig, of moet ik nu weer een extra module kopen? Het in elkaar zetten ging goed. Het programmeren was weer even wennen. Maar je moet net als met de mindstorm slepen met plaatjes. Het programma opent in een groot scherm. Dus kun je niet kijken op je handleiding, dat is wel jammer. Ook kan de krokedil niet los van de pc. Dat maakt hem minder flexibel dan de mindstorm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten